Heroes of the storm: артанис гайд

Abilities[]

See Data Page for a table of scaled values at key levels.

Shield Overload
Cooldown: 24 seconds

After taking damage while below 75% Health, Artanis gains a 365 point Shield for 5 seconds. Basic Attacks lower the cooldown of Shield Overload by 4 seconds.

Type: Shield

Scaling: 4.00%

Affects: Self

Properties: Attack Modifier (cdr)

Q

Blade Dash

50 Mana Cooldown: 10 seconds

Dash forward and deal 63 damage to enemies, then return and deal 171 damage. Every enemy hit reduces the cooldown on Shield Overload by 1 second, and Heroes by 2 seconds.

Type: Spell Damage / Movement: Launch

Scaling: 4.00%

Affects: Enemies / Self

Properties: Piercing Skillshot, Clamping

Cast time: Instant

Range: 8.0

Hitbox: 3.0 x 3.0

Missile speed: — Min: 0.25- Max: 50

Dash duration: 1.25 seconds

  • Both forward and backward dash grant Shield Overload cooldown reduction.
  • Hitting an enemy at the very peak of the dash only damages with backward dash damage.

W

Twin Blades

20 Mana Cooldown: 4 seconds

Artanis’s next Basic Attack immediately causes him to charge a short distance and strike the enemy 2 times.

Type: Movement: Dash

Affects: Self

Targeting: No target

Properties: Primed

Cast time: Instant

Range: 3.5

Missile speed: — Min: 5.0- Max: 45

Strike interval: 0.25 seconds

  • Activating this Ability immediately resets Artanis’s Basic Attack timer.
  • Cooldown starts once the Ability is triggered by Basic Attacking an enemy.
  • Twin Blades can be triggered while Rooted, but it doesn’t dash.

E

Phase Prism

50 Mana Cooldown: 12 seconds

Fire a Phase Prism that deals 66 damage to Heroes and swaps Artanis’s position with theirs. Hitting a Hero also grants Artanis Unstoppable for 1.5 seconds. Can be used during Blade Dash.

Type: Spell Damage, Crowd control / Movement: Launch, Status effect

Scaling: 4.00%

Affects: Enemy Heroes

Targeting: Point target

Properties: Clamping, Daze, Displacement, Skillshot, Stationary channel, Unstoppable

Cast time: 0.0625 + 0.1875 seconds

Range: 7.5

Hitbox: 1.0 x 1.0

Missile speed: — Projectile: 12.7- Swap: 18.0

R

Suppression Pulse

40 Mana Cooldown: 50 seconds

Fire a large area pulse from the Spear of Adun, dealing 114 damage and Blinding enemies for 4 seconds. Unlimited range.

Type: Spell Damage, Crowd control

Scaling: 4.00%

Affects: Enemy Heroes

Targeting: Point target

Properties: Area of Effect, Blind, Self-castable

Cast time: 0 + 0.125 seconds

Range: Global

Area of Effect: Circle

Radius: 8.0

Initial delay: 1.25 seconds

Vision radius: 9.0

Vision duration: 3.0 seconds

R

Purifier Beam

65 Mana Cooldown: 70 seconds

Target an enemy Hero with an orbital beam from the Spear of Adun, dealing 184 damage per second for 8 seconds. The beam will chase the target as they move. Unlimited range.

Scaling: 4.00%

Affects: Enemy Heroes

Targeting: Unit target

Properties: Area of Effect, Revealed

Cast time: 0 + 0.125 seconds

Range: Global

Area of Effect: Circle

Radius: 1.25

Missile speed: 3.105

Tickrate: 4.0 per second (x32)

Damage per tick: 46

Initial delay: 2.0 seconds

Vision radius: 3.0

Emojis[]

Artanis Pack 1 Artanis Pack 2
Emoji Name Shortcut Emoji Name Shortcut
Artanis Happy :artanishappy::artahappy: Artanis Angry :artanisangry::artaangry:
Artanis ROFL :artanislol::artanisrofl::artalol::artarofl: Artanis Cool :artaniscool::artacool:
Artanis Sad :artanissad::artasad: Artanis Embarrassed :artanisoops::artanisembarrassed::artaoops::artaembarrassed:
Artanis Silly :artanissilly::artasilly: Artanis in Love :artanislove::artanisinlove::artalove::artainlove:
Artanis Speechless :artanismeh::artanisspeechless::artameh::artaspeechless: Artanis Surprised :artaniswow::artanissurprised::artawow::artasurprised:

Юниты:

  • Зилот: Зилоты нужны только для быстрого взятия экспанда и для траты лишних минералов.
  • Драгун: Универсальный юнит. Масс драгуны это основная часть вашей армии, т.к. они плотные стреляют и по земле и по воздуху. Все грейды мы делаем для них.
  • Псих: Сами по себе психи уязвимы, поэтому лучше строить архонтов.
  • Архонт: С 7 уровня командира могут кастовать способности как психи.
  • Иммортал: Немного танчит + быстрее будете сносить здания.
  • Обс: 1-2 штуки против невидимок.
  • Феникс: Бесполезен, вы очень долго будете убивать мелких юнитов, а массивных вообще никак не поднять.
  • Опустошитель: Мне не понравился данный юнит ни в какой из связок. Требует грейдов, а у нас нет на них лишнего газа.
  • Темпест: Можно добавлять по желанию, низкая скорость атаки, но нормальный урон и дальность.
  • Фотонки: Можно добавить на лишние минералы на защитных картах типа храма или поездов.

Билд:

В режиме Союзное командование, лучшая стратегия максимально быстро раскачать 2 базы, а потом выполнять задание. Базу нужно брать настолько халявно, насколько это возможно, ведь это не 1х1 и вас не накажут.

  • 14 Пилон
  • 16 Гейт
  • 8 Пилон (возле камней на нычке, чтобы варпать сюда зилотов)
  • Зилот
  • Кибернетка
  • +2 Газа
  • Пилон
  • 2-ой Зилот
  • Пилон
  • 3:45 Нексус (в момент постановки нексуса у вас будет полная раскачанная экономика)
  • Сумеречный совет +2 Форжи (после заказываете греды на земплю в порядке 1-1-0, 2-2-0, 3-2-1, 3-3-2 и два грейда на драгунов в совете)
  • +7 гейтов и робо.
  • +Архивы темпларов или Старгейт (по желанию).

При идеальном тайминге вы поставите базу в 3:45.

Бусты с нексусов ставим на грейды. У нас уже почти 1-1 и грейд на драгунов, а союзник ещё даже не заложил нычку.

Примерный состав войск.

Достижения:

  • Надежный щит: Используйте щит, чтобы поглотить 10 000 урона, нанесенного союзнику — Простое задание, которое выполнится автоматически к 15 уровню.
  • Ярость солнца: Уничтожьте 50 единиц одной Солнечной бомбардировкой — Сделать это проще всего, когда вы получите 14 лвл, и противник играет через кучу мелких юнитов типа мариков или лингов.
  • Палец смерти: Уничтожьте 50 единиц за 1 миссию Орбитальным ударом — Простое задание, просто выбирайте в качестве целей мелких юнитов и чаще используйте эту способность.
  • Экспресс-вызов: Вызовите 5000 боевых единиц — Сложность задания в том, что получив 15 лвл, у меня было 2500/5000 в этом достижении. Если вы быстро хотите получить это достижение, то снизьте сложность миссии и просто на все минералы с 2 баз варпайте зилов, в течении всей миссии и не пытайтесь завершить её. Ваш случайный союзник врядле оценит, такой ход, но на низких сложностях он сможет справиться и сам. В ином случае просто продолжайте играть на эксперте после 15 лвл, сливая все ресурсы на юнитов.

Союзники: Всех союзников я оценил по 5 бальной шкале полезности именно нашему Артанису.

  • Рейнор (1/5): Пехота рейнора может появлятся в любой части карты, учитывая ваш варп, вы можете организовать очень быструю атаку в любой часте карты. Больше никаких бонусов.
  • Керриган (4/5): Дополнительные ресурсы от способности. Вы сможете добавить больше технологичных юнитов.
  • Свонн (5/5): Дополнительный газ это то, что вам необходимо. Это намного больше, чем даёт Керриган.
  • Загара (0/5): Никакого усиления от данного союзника к сожалению нет. Загара может моментально убивать весь воздух и открыть возможность вам играть в полный робо-стиль Иммы+опустошители, но только при условии адекватного союзника, со случайным игроком это врядли сработает.
  • Воразун (5/5): Т.к. Воразун тоже протосс вы можете использовать поля друг друга для варпа. Способность Воразун стянуть всю армию в точку, позволит вам моментально уничтожить вражеский отряд вашим дешёвым Ударом с орбиты.
  • Каракс(1/5): Каракс это персонаж, у которого мало юнитов, и единственное чем он поможет вам — ускорение производства вашей армии. Это слабый плюс, т.к. ускоряя грейды и производство юнитов, у вас попросту нехватит газа. Несмотря на то, что Каракс — протосс, два данных командира довольно сложная связка.

Пример игры на 15 лвл в драгунов/имморталов:

  StarCraft 2 (Alizard) Совместный режим Артанис(15лвл)

  StarCraft 2 (Alizard) Совместный режим Артанис(2лвл)

Talents[]

1

Reactive Parry

Damaging enemy Heroes with Twin Blades or Blade Dash grants Artanis 50 Physical Armor against the next enemy Hero Basic Attack, reducing its damage by 50%.

Stores up to 2 charges.

Type: Defensive damage modifier

Affects: Self

Properties: Block

  • Twin Blades grants a charge on each attack.
  • Blade Dash grants a charge for each Hero hit on both the initial dash and return.
  • Charges are gained from Twin Blades even if they miss due to Artanis being Blinded or the target Evading.
  • Does not stack with other positive Physical Armor effects. Other defensive damage modifiers may stack.

Amateur Opponent

Twin Blades attacks deal 150% bonus damage to non-Heroes.

Type: Offensive damage modifier

Affects: Ability

Protector of Aiur

❢ Quest: Basic Attacks against enemy Heroes increase Artanis’s Basic Attack damage by 0.1%. Takedowns grant 1% bonus damage.

Type: Offensive damage modifier

Affects: Self

4

Psionic Synergy

Hitting an enemy with Phase Prism grants 30 Armor for 5 seconds.

Type: Defensive damage modifier

Affects: Self

Properties: Armor

Shield Battery

Shield Overload’s cooldown recharges 125% faster while its Shield is active.

Passive: Reduce Shield Overload’s cooldown by 4 seconds.

Type: Cooldown reduction

Shield Surge

Increases Shield Overload’s Shields by 80% while below 25% Health.

Type: Bonus Shield

Scaling: 4.00%

Affects: Ability

Bonus Shield: 292

7

Solarite Reaper

Increases the damage of the first dash of Blade Dash by 175%.

Type: Offensive damage modifier

Affects: Ability

Chrono Surge

Hitting an enemy Hero with Phase Prism grants 40% bonus Attack Speed for 5 seconds and Slows the enemy’s Movement Speed by 30% for 4 seconds.

Type: Status effect / Crowd control

Affects: Self / Enemy Heroes

Properties: Attacks Speed, Slow

Final Cut

After using an Ability, your next Basic Attack within 6 seconds deals 40% additional damage. While under 25% Health, this damage bonus is increased to 60%.

Type: Offensive damage modifier

Affects: Self

Properties: Follow Through

  • During Twin Blades the damage bonus is applied to the first strike only.
  • Does not stack with itself.
  • Stacks additively with other offensive damage modifiers that can affect Artanis’s Basic Attack damage.

10

Suppression Pulse

Cooldown: 50 secondsFire a large area pulse from the Spear of Adun, dealing 114 damage and Blinding enemies for 4 seconds. Unlimited range.

Purifier Beam

Cooldown: 70 secondsTarget an enemy Hero with an orbital beam from the Spear of Adun, dealing 184 damage per second for 8 seconds. The beam will chase the target as they move. Unlimited range.

13

Templar’s Zeal

Reduce the Mana cost of Blade Dash from 50 to 25. Each time that Shield Overload activates, reduce the cooldown of Blade Dash by 6 seconds.

Triple Strike

Increase Twin Blades’s number of Basic Attacks to 3, but increase its cooldown by 1 second.

Graviton Vortex

Reduce the Mana cost of Phase Prism from 70 to 25. Hitting an enemy Hero with Basic Attacks or Blade Dash lowers the cooldown of Phase Prism by 2 seconds.

Phase Bulwark

Shield Overload grants 50 Spell Armor while active, and for 2 seconds after it expires.

Type: Defensive damage modifier

Affects: Self

Properties: Spell Armor

16

Titan Killer

Basic Attacks against Heroes deal an additional 0.5% of their maximum Health in damage, increased to 1.5% when empowered by Twin Blades.

Type: Percent damage

Affects: Enemy Heroes

Properties: Attack Modifier

Force of Will

Casting Basic Abilities reduces the cooldown of Shield Overload by 5 seconds.

Blades of a Templar

Increase Attack Speed by 20%. Basic Attacks Slow enemy Movement Speed by 20% for 1.25 seconds.

Type: Status effect / Crowd control

Affects: Self / Enemies

Properties: Attack Speed buff, Slow

20

Orbital Bombardment

Suppression Pulse gains an additional charge. There is a 10 second cooldown between uses.

Target Purified

Increase the speed of Purifier Beam by 15%. If the target of Purifier Beam dies, it automatically recasts on the nearest visible enemy Hero.

Retarget delay: 2.0 seconds

Zealot Charge

Increase Twin Blades’s charge distance by 75%.

Bonus range: 2.625

Plasma Burn

While Shield Overload is active, deal 70 damage per second to nearby enemies.

Type: Spell Damage

Scaling: 4.00%

Affects: Enemies

Properties: Area of Effect

Area of Effect: Circle

Radius: 2.625 (1

Tickrate: 1.0 per second

  • 1) Area of Effect is extended by Artanis’s unit radius.
  • Plasma Burn does not affect unaggroed neutral Mercenaries.
  • Damaging enemies with Plasma Burn does not trigger tower aggro.
  • Plasma Burn is unaffected by offensive damage modifier and lifesteal effects.

Выбор предметов

Начальный закуп состоит из Boots of Speed и Wind Lace. Покупать Phaze
Boots нужно только в играх, когда вас задавили с самого начала, если же у вас
хороший старт, следует чуть подождать и купить Travel Boots. Они дадут куда
больше мобильности.
Вы должны собирать определенные предметы в зависимости от выбора легендарного
навыка. Для упрощенного понимания, схема выбора предметов приложена ниже.


 

Также стоит понимать, что всегда играть по шаблону не получится. Иногда
придется собрать ранний Eul’s Scepter или Linken’s Sphere.
На поздних стадиях игры следует купить сферы повышающую скорость передвижения и
дающую эпического улучшение. Также при избытке золота следует взять Aghanim’s
Blessing, Aghanim’s Shard и Moon Shard, которые не занимают места.

Выбор легендарной сферы и способностей

Есть две вариации игры на Ember Spirit: за счет улучшения Sleight of Fist (физический) или Flame Guard (магический). Обе сборки подразумевают разный выбор способностей и предметов, но о них чуть позже. Обе сферы по своему сильны, поэтому можно попробовать два варианта игры, подходящих именно вам.


 

Изначально наш приоритет всегда падает на Flame Guard, который нужен для
быстрого фарма. Пренебрегать Searing Chains и Sleight of Fist не стоит, поэтому
до пятого уровня следует изучать их один раз. После изучения Flame Guard на
максимум, мы должны определиться какую легендарную сферу вы планируем выбрать.
Если улучшающую вторую способность, то продолжаем изучать ее. Если мы хотим
играть через магического Ember Spirit, то максим Searing Chains. Ультимейт
берем всегда и стараемся оставлять Fire Remnant постоянно у себя на базе.

Лучшие союзники

В этом разделе мы рассмотрим героев, которые дают Артанису дополнительные преимущества.

Абатур

Абатур оказывает союзникам поддержку, где бы они ни находились. Благодаря Симбионту Артанис получает различные полезные эффекты, включая Избыток адреналина, повышающий скорость атаки, и Ядовитые шипы, замедляющие противников.

Е.Т.С.

Е.Т.С. способен поддерживать Артаниса, врываясть вместе с ним в толпу врагов. Талант Поддержка группы обеспечивает исцеление, а умение Рок-звезда увеличивает скорость атаки.

Тассадар

Тассадар — это лучший напарник для Артаниса. Плазменный щит дает выживаемость без необходимости восполнять здоровье, и в результате Артанис может в полной мере воспользоваться эффектом Перегрузки щита. Таланты Тассадара Исцеляющая плазма, Объятия Кхалы и Ускоряющая защита исцеляют Артаниса, дают постоянные щиты и увеличивают скорость передвижения.

Роль в текущей мете

Артанис — это мощный боец, способный наносить постоянный урон в продолжительных схватках. Помимо Фазовой призмы и Рывка зилота у Артаниса нет способностей, повышающих его мобильность. Доступ к Рывку зилота открывается только на 16 уровне, поэтому иерарху дэлаамов нечего противопоставить героям дальнего боя, способным наносить урон, не получая ответных ударов. Кроме того, Артанис очень уязвим к контролю, т.к. ему требуется постоянно использовать базовые атаки, чтобы снижать кулдаун Перегрузки щита.

Все это заставляет Артаниса сильно полагаться на помощью союзников. Например, Джайна и Мурадин способны оглушать и замедлять противников, чтобы Артанис мог их преследовать. Другим удачным напарником для Артаниса является Тассадар. Плазменный щит дает ему возможность поддерживать нужный уровень здоровья (50% и ниже) и при этом обеспечивает выживаемость. Злейшими врагами Артаниса являются герои, способные оглушать противников и наносить им сильный урон за короткий промежуток времени.

Gameplay[]

Artanis is a tough Bruiser who deals high damage if the enemy team is unable to shut him down. While below 75% maximum Health, Shield Overload and related Talents can make him deceptively difficult to kill.

Strengths

  • Great sustained damage
  • Phase Prism can be used during Blade Dash, which provides Artanis with unexpected mobility
  • Once below 75% health, Shield Overload can make Artanis very difficult to kill if not focused
  • Both Suppression Pulse and Purifier Beam are global, allowing Artanis to influence team fights from anywhere on the battlefield

Weaknesses

  • Can be kited easily
  • Shield Overload only activates when below 75% health
  • Crowd control can prevent Artanis from using his Basic Attacks or Blade Dash, making him unable to recover Shield Overload (although Blinds do not preventing him from reducing its cooldown with Basic Attacks).

Skins[]

Artanis Skins 

Hierarch of the Daelaam

Backstory: Despite his relative youth, Artanis was named Hierarch of the Daelaam after the fall of Aiur. Driven by the promise of a brighter future, he hopes to reclaim the protoss’ fallen home world and rebuild their once glorious civilization.
Notes: Artanis is free with the purchase of StarCraft II: Legacy of the Void.

75010,000 Hierarch of the Daelaam

Free Vermillion

Free Onyx

12075 Zer’atai

Daelaam

Backstory: The Khala is lost, and the war against Amon rages across the Koprulu Sector. Aboard the Spear of Adun, Artanis and his forces are the last hope against annihilation.

12075

12075 Azure

12075 Scarlet

Hierarch

Backstory: As Hierarch, Artanis strives for unity among his people. Drawing inspiration from the cultures of both Aiur and Shakuras, his ceremonial armor is a symbol of their combined strength.

12075

12075 Violet

12075 Jade

Purifier

Backstory: Shortly after reactivation, Artanis purged Aiur of the protoss in an act of open rebellion. Now the Hierarch of the Purifiers leads his people on a quest to cleanse the sector of all organic life.
Features: Altered voice-over.
Notes: This skin theme is part of a shared theme of .

250300

250300 Crimson

250300 Test Model

Shogun

Backstory: The Daelaam Shogunate is not blind to its people’s suffering. Artanis, the newly appointed Shogun, has sworn to bring the Lenassa to justice before another clan falls to their dark blades.
Features: Themed abilities.
Notes: This skin theme is part of a shared theme of .

350400

350400 Shadow

350400 Vengeful

350400 Twilight
Artanis Event Skins 

Draenei Executor

Backstory: Long-exiled by his adopted Nerazim brethren, Artanis has finally found a new unity.
Features: Themed abilities
Notes: This skin theme is part of a shared theme of .

350600

350600 Royal

350600 Darksteel
Рейтинг
( Пока оценок нет )
Editor
Editor/ автор статьи

Давно интересуюсь темой. Мне нравится писать о том, в чём разбираюсь.

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Game Store
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: