Модели
Зератул Модели | ||||
---|---|---|---|---|
Зератул |
||||
Описание: Загадочный темный тамплиер Зератул служит зел-нага. Мудрость и владение энергией Пустоты помогли ему завоевать уважение лидеров сектора Копрулу, даже несмотря на склонность к драматическим появлениям. | ||||
10,000 750Dark Prelate |
БесплатныйCrimson |
БесплатныйJungle |
||
Темный прелат |
||||
Описание: После посвящения темные прелаты получают доспехи блуждающего в тенях, изготовленные с учетом их личных особенностей и убеждений. Зератул редко облачается в них, предпочитая что-то менее формальное. | ||||
100 |
100Onyx |
100Vengeful |
||
Вершитель |
||||
Описание: Зератул пожертвовал всем, чтобы одолеть Сверхразум и добиться победы над зергами. Вдохновленные его подвигом тамплиеры и неразимы вновь стали единым народом. | ||||
100 |
100Ara |
|||
Высший тамплиер |
||||
Описание: Несмотря на предупреждение судьи Рашжагал о том, что сотрудничество с темными тамплиерами является ересью, претор Зератул считает, что Тассадар может быть ключом к спасению Айура. | ||||
100 |
100Solarite |
100Pearl |
||
Ронин |
||||
Описание: Не сумев защитить господина от клана Ленасса, Зератул отсек свои нейронные узы, разорвав все связи с домом. Теперь он проводит жизнь в странствиях, стремясь искупить свои грехи. | ||||
Особенности: Themed abilities. | ||||
400 |
400Teal |
400Night |
||
Unraveler |
||||
Описание: The deserts of Aranoch are inhospitable in the best of times. After Mephisto bound the demonic spirit to the corpse of the Assassin-Prince Zeratul, things have grown considerably worse. | ||||
100 |
100Ancient |
100Hallow |
100Noxious |
100Golden |
Охотник на зергов |
||||
Описание: Клан темных тамплиеров Зератай славится своими охотниками. Многие сотни лет они странствуют по Шакурасу, украшая доспехи костями своих жертв. | ||||
Особенности: Themed abilities. | ||||
400 |
400Tal’darim |
400Exiled |
История
Именно Зератулу протоссы обязаны тем, что еще живы, с тех пор, как угроза нашествия зергов стала реальностью. Отказавшись примкнуть к учению Кхала, Зератул вместе с другими темными тамплиерами был изгнан с Айура. Он заставил Тассадара преступить через предрассудки и сделать шаг к объединению между их расами. Он ненавидел Конклав Протоссов за изгнание, но всегда благородно поступал по отношению к своим сородичам
Убив церебрала Зазза, Зератул тем самым невольно раскрыл местоположение Айура Сверхразуму и обрек планету на гибель, но во время нашествия зергов отважно сражался на стороне протоссов.
Зератул – первый в истории, кому удалось сразить зергского церебрала. А ведь они долгое время считались бессмертными. Вооружен мощным псионическим наручным клинком. Обладает уникальной способностью мгновенного перемещения на ближние дистанции и становится невидимым для своих врагов. Опасен из-за своей невозмутимости и мудрости, а также богатого опыта войны с зергами. Зератул – Темный Прелат, знаменитый воин, прелат, провозглашенный матриархом Разжагал, как глава своей расы. Странник, преследующий свои цели. Его неизмеримая мудрость и знания о вселенной поражают, он видел закаты цивилизаций и реальностей, он становился свидетелем рождения звезд, пронзал ткань времени, добирался до самых отдаленных уголков космоса, изрезая его мрак вдоль и поперек.
Избравший судьбу изганника он пытается выяснить какая же участь уготована вселенной.
Таланты
Название | Описание |
---|---|
Размашистый рассекающий удар | Увеличивает радиус действия «Рассекающего удара» на 33%. |
Карающий клинок | При использовании телепортирует Зератула к не являющейся строением цели, атакованной последней в течение 3 сек. Время восстановления — 15 сек. |
Темный охотник | Задача: собирайте сферы регенерации, чтобы уменьшить затраты маны на использование «Скачка» на 2 ед. Награда: после подбора 20 сфер регенерации автоатаки будут сокращать время восстановления «Скачка» на 1 сек. |
Название | Описание |
---|---|
Смертный ход | Задача: убивайте вражеских героев, чтобы увеличить силу способностей на 5%, вплоть до 50% . После смерти бонус теряется. |
Раздирающий удар | «Рассекающий удар» дополнительно наносит 40% урона в течение 3 сек. |
Серия выпадов | После использования способности следующая автоатака Зератула, проведенная в течение 6 сек., нанесет на 40% больше урона. |
Название | Описание |
---|---|
Кротовая нора | В течение 2 сек. Зератул может повторно использовать «Скачок», чтобы вернуться в первоначальную точку. |
Шаг в тень | «Скачок» получает дополнительный заряд, но время его восстановления увеличивается на 8 сек. |
Охотник в ночи | Увеличивает задержку перед взрывом «Сингулярного шипа» на 50%. При повторном использовании Зератул совершает «Скачок» к пораженной шипом цели. При атом скорость его передвижения повышается на 30% на 3 сек. |
Название | Описание |
---|---|
Атака теней | При автоатаке Зератул переносится к противнику и получает бонус к скорости атаки в 20%. Время действия эффекта 4 секунд. Время восстановления: 45 сек. |
Узы пустоты | Замедляет время в выбранной области почти до полной его остановки. Все дружественные и враждебные цели в этой области становятся невосприимчивыми к урону и не могут действовать в течение 5 сек. Эффект не действует на Зератула. |
Название | Описание |
---|---|
Покров Адуна | Находясь в состоянии маскировки, Зератул получает щит. поглощающий урон в объеме, равном 15% от его максимального запаса здоровья в течение 5 сек. |
Энергетический щит | Раз в 30 сек. ваш герой получает 50 ед. энергетической брони. Эта броня защищает его от следующей способности противника, а также от последующих способностей, использованных против него в течение 1,5 секунд, уменьшая получаемый от них урон на 50%. Вы можете включить или отключить автоматическое срабатывание этого таланта. |
Исцеляющие удары | Автоатаки восполняют Зератулу здоровье в объеме, равном 35% от нанесенного урона. |
Название | Описание |
---|---|
Пси-клинок мастера | Каждая третья автоатака по одной и той же цели наносит на 125% больше урона. |
Удар пустоты | Если «Рассекающий удар» поражает более одного вражеского героя, он наносит на 50% больше урона, а время его восстановления сокращается на 3 сек. |
Смертный приговор | Зератул наносит на 40% больше урона противникам, пораженным «Сингулярным шипом». |
Название | Описание |
---|---|
Ярость неразима | Увеличивает время действия «Атаки теней» на 50%, а также позволяет похищать 30% здоровья при атаке. |
Защитные узы | «Узы Пустоты» больше не действуют на союзников. Противники замедляются на 50% на 3 сек. после окончания действия «Уз Пустоты». |
Клинки Нексуса | Автоатаки наносят на 20% больше урона и снижают скорость передвижения цели на 20% на 1 сек. |
Перемотка | При использовании мгновенно обнуляет время восстановления базовых способностей героя. Время восстановления: 60 сек. |
S-Tier
These heroes are almost certainly picked first thanks to their ability to dictate the flow of the game. They have great stats, along with extremely useful skills that always give their team the advantage in fights.
Hero | Role | Description |
---|---|---|
Mephisto | Ranged Assassin | Mephisto excels at team play and securing kills. Overall a great pick for following up on your teammates and clearing the wave. Burst damage is what becomes a real problem for Mephisto, play around that and you have yourself a great meta pick. |
Dehaka | Bruiser | A great pick for a bruiser, able to sustain himself with Essence Collection and dominate enemies with huge single-target damage and crowd control. Cannot go wrong with this hero. |
Junkrat | Ranged Assassin | Scaling into the late game, clearing waves, zoning, and long-range, Junkrat has it all. Being able to deal damage to multiple heroes at once is a great bonus for this hero. He is one of those heroes that’s always a top tier if played right.Diving and crowd control are what stops him from demolishing everyone since he is so squishy. You have to be mindful of your positioning when playing Junkrat. |
Tychus | Ranged Assassin | Tychus is good for chipping away at opponents’ huge health pools and clearing waves of enemies. His only drawback has been the positioning factor since he is very vulnerable to crowd control. |
Diablo | Tank | Paired up with Assassins, Diablo becomes a great peel option and manages well with his self-sustain, damage, and enemy displacement which makes picking off very easy with almost no drawbacks. |
Anub’arak | Tank | This aggressive Tank still manages to disrupt the enemy team with ease and stay in the top tier. He has a bit lower health pool than other tanks but manages to compensate for that with great damage. |
Maiev | Melee Assassin | Maiev got a huge buff on this patch which easily takes her to S tier, she received an additional charge to Vault, more damage overall, and a silence which are making her a very strong pick. |
Stukov | Healer | Stukov even before this patch was a great pick for a healer, his W got nerfed but now he gains more damage and heals which still lets him comfortably stay in the highest tier. |
Abilities[]
- See Data Page for a table of scaled values at key levels.
Permanent Cloak
Cooldown: 3 seconds
Gain Stealth when out of combat for 3 seconds. Taking damage, attacking, using Abilities, or channeling ends Stealth. Remaining stationary for at least 1.5 seconds while Stealthed grants Invisible.
Type: Status effect
Affects: Self
Properties: Stealth
Q
Cleave
40 Mana Cooldown: 6 seconds
Deal 200 damage to nearby enemies.
Type: Spell Damage
Scaling: 4.00%
Affects: Enemies
Targeting: No target
Properties: Area of Effect
Cast time: Instant
Area of Effect: Circle
Radius: 3.0
W
Singularity Spike
70 Mana Cooldown: 12 seconds
Flings a Singularity Spike that sticks to the first enemy hit. Deals 240 damage after 1 second and Slows the enemy by 40% for 3 seconds.
Type: Spell Damage, Crowd control
Scaling: 4.00%
Affects: Enemies
Targeting: Point target
Properties: Clamping, Skillshot, Slow
Cast time: 0.1 + 0 seconds
Range: 9.25
Hitbox: 1.25 x 1.35
Missile speed: 25
- Singularity Spike grants vision in 2.7 radius around the target, until it explodes.
- Singularity Spike is instantly removed, preventing any associated effects from triggering, if the target becomes Invulnerable, or enters Stasis.
E
Blink
50 Mana Cooldown: 10 seconds
Teleport to the target location.
Using this Ability does not break Stealth.
Type: Movement: Teleport
Targeting: Point target
Properties: Clamping
Cast time: Instant
Range: 7.15
R
Might Of The Nerazim
30 Mana Cooldown: 20 seconds
Activate to cast an untalented version of Zeratul’s most recently used Basic Ability, dealing 50% less damage.
Passive: After using an Ability, Zeratul’s next Basic Attack within 6 seconds deals 30% more damage.
Type: Offensive damage modifier
Affects: Self
Properties: Attack Modifier
- Does not interact with Vorpal Blade in any way.
- Has all the same properties as the untalented Basic Ability, except its base damage is set to half of the original.
- Might of the Nerazim does not affect Talented versions of the Ability that involve reactivating the Ability.
- Attack Damage bonus stacks additively with other offensive damage modifiers affecting Zeratul’s Basic Attack damage.
R
Void Prison
80 Mana Cooldown: 100 / 1.5 seconds
Slows time in an area to a near standstill, placing allies and enemies in Time Stop for 5 seconds. Zeratul is not affected.
Type: Status effect
Affects: Units (excl. Self), Capture points
Targeting: Point target
Properties: Area of Effect, Time Stop
Cast time: 0.1 + 0 seconds
Range: 5.0
Area of Effect: Circle
Radius: 2.625
- Void Prison can be ended prematurely by reactivating the Ability.
- Target units that walk into the AoE after the Ability has been cast are also affected.
1
Vorpal Blade
Cooldown: 15 seconds
Activate to teleport to Zeratul’s last non-Structure Basic Attack target within 3 seconds. The target is Revealed during these 3 seconds.
Type: Status effect / Movement: Teleport
Affects: Enemies / Self
Targeting: No target
Properties: Attack Modifier, Revealed
Cast time: Instant
Range: Global
- When teleporting with Vorpal Blade, Zeratul retains the direction he is facing and is placed right next to the target in a position where the target is right in front of him.
- The mark is consumed immediately upon cast, but the target will still be revealed for its full duration (3 seconds after the last AA).
Skins[]
Zeratul Skins | ||||
---|---|---|---|---|
Dark Prelate |
||||
Backstory: The enigmatic Dark Templar Zeratul faithfully serves the Xel’Naga. While he expertly wields the powers of the Void, it is his wisdom that earns him the respect of the Koprulu sector’s greatest leaders — despite his penchant for dramatic entrances. | ||||
75010,000 Dark Prelate |
Free Crimson |
Free Jungle |
||
Dark Prelate |
||||
Backstory: Upon selection, each Dark Prelate is presented with a unique armor reflecting their beliefs and personality. Zeratul rarely dons the Shadow’s Embrace, as he prefers less formal attire. | ||||
12075 |
12075 Onyx |
12075 Vengeful |
||
Executor |
||||
Backstory: In his final moments, Zeratul made the ultimate sacrifice to defeat the Overmind and secure victory over the zerg. Inspired by his example, the Templar and Dark Templar are united once more. | ||||
Notes: This skin theme is part of a shared theme of . | ||||
12075 |
12075 Ara |
|||
High Templar |
||||
Backstory: Despite Judicator Raszagal’s warning that only heresy comes from contact with the Dark Ones, Praetor Zeratul believes that the young Prelate «Tassadar» may be the key to Aiur’s salvation. | ||||
Notes: This skin theme is part of a shared theme of . | ||||
12075 |
12075 Solarite |
12075 Pearl |
||
Ronin |
||||
Backstory: After failing to protect his lord from the Lenassa clan, Zeratul severed his nerve cords and his connection to his home. Now he wanders, searching for a way to atone for his sins. | ||||
Features: Themed abilities. | ||||
Notes: This skin theme is part of a shared theme of . | ||||
350400 |
350400 Teal |
350400 Night |
||
Unraveler |
||||
Backstory: The deserts of Aranoch are inhospitable in the best of times. After Mephisto bound the demonic spirit to the corpse of the Assassin-Prince Zeratul, things have grown considerably worse. | ||||
Notes: This skin theme is part of a shared theme of . | ||||
160100 |
160100 Ancient |
160100 Hallow |
160100 Noxious |
160100 Golden |
240150 Spectral |
||||
Zerg Hunter |
||||
Backstory: The Zer’atai clan of Dark Templar are renowned hunters. For nearly a millennium, they have wandered Shakuras, fashioning intricate armors from the very bones of their prey. | ||||
Features: Themed abilities. | ||||
Notes: This skin theme is part of a shared theme of . | ||||
350400 |
350400 Tal’darim |
350400 Exiled |
Trivia[]
- Zeratul first appeared in StarCraft (March 1998).
- Zeratul is voiced by Jack Ritschel in StarCraft, and by Fred Tatasciore in StarCraft II and Heroes of the Storm.
- Zeratul’s Crimson tint is similar to his cinematic appearance and eye color in the first StarCraft.
- Zeratul is the first protoss Melee Assassin hero, the second being Alarak.
- Zeratul appeared in early builds of the game. His abilities allowed him to move quickly and confuse the enemy. He benefited from dexterity items.
- Permanent Cloak is the ability all dark templar in StarCraft and StarCraft II share, though in StarCraft they can attack without revealing themselves.
- Cleave was first used by Zeratul in Heroes of the Storm, but a similar ability «Shadow Strike» was given to Zeratul in Legacy of the Void.
- Zeratul’s Blink ability comes from his kit in Wings of Liberty and Legacy of the Void.
- Void Prison served as a basic ability for Zeratul in Wings of Liberty, but functioned as a single target lockdown.
- Zeratul’s Level 1 talent «Shadow Hunter» is a common name for the dark templar, and the name both a StarCraft mission and a novel.
- The Level 13 talent Shroud of Adun is a reference to the fact that it was the protoss hero Adun that taught Zeratul’s people how to shroud themselves in shadows.
- The Level 16 talent Master Warp-Blade references Zeratul’s weapon, a Mastercraft Warp Blade.
- The Level 20 talent Gift of the Xel’Naga references the fact Zeratul’s people, the Nerazim, venerate the race that uplifted their people, the xel’naga, as gods. Much Nerazim technology is derived from relics left behind by the xel’naga, while Zeratul spends much of StarCraft II hunting a xel’naga prophecy.
Emojis[]
Zeratul Pack 1 | Zeratul Pack 2 | ||||
---|---|---|---|---|---|
Emoji | Name | Shortcut | Emoji | Name | Shortcut |
Zeratul Happy | :zeratulhappy::zerahappy: | Zeratul Angry | :zeratulangry::zeraangry: | ||
Zeratul ROFL | :zeratullol::zeratulrofl::zeralol::zerarofl: | Zeratul Cool | :zeratulcool::zeracool: | ||
Zeratul Sad | :zeratulsad::zerasad: | Zeratul Embarrassed | :zeratuloops::zeratulembarrassed::zeraoops::zeraembarrassed: | ||
Zeratul Silly | :zeratulsilly::zerasilly: | Zeratul in Love | :zeratullove::zeratulinlove::zeralove::zerainlove: | ||
Zeratul Speechless | :zeratulmeh::zeratulspeechless::zerameh::zeraspeechless: | Zeratul Surprised | :zeratulwow::zeratulsurprised::zerawow::zerasurprised: |