Final fantasy 14 shadowbringers

Черный в действии

Хотя его история — лучшая причина для игры, Shadowbringers добавляет множество других полезных функций. Новые Gunbreaker и Dancer — это новые забавные задания (на языке FF14 для классов), каждый из которых имеет свой собственный стиль игры, а новые кроличьи гонки Vi и Hrothgar в стиле тигров являются естественным дополнением к миру (хотя я ненавижу, сколько бикини- одетый ви я сейчас везде вижу).

Эти функции менее интересны только потому, что они так близко следуют тому же шаблону, который Square Enix выложил со времен Heavensward. Вместо того, чтобы пересматривать основные игровые системы с каждым расширением, таким как World of Warcraft, Final Fantasy 14 стремится обезопасить себя. Хотя добавление новых заданий, рейдов и других функций выглядит несколько предсказуемо, я не возражаю, так как все всегда хорошо и весело — особенно новые подземелья, которые до сих пор являются моими любимыми из любого расширения.

В истории так хорошо прорабатываются все подземелья и рейды с одним боссом (так называемые «Испытания»), превращая каждый из них в климатический финал для каждой конкретной квестовой линии. Проведя так долго в бесплодных, песчаных пустынях областей Грозовой Крови, подземелья и зоны Сумеречных носителей — визуальный праздник. Il Mheg и сопровождающая его темница Dohn Mheg — мои два фаворита.

Первый — это целая область, отделенная прямо от Темного Кристалла, очаровательная земля, полная игривых фей и колонии говорящих собачьих птиц, управляемых сказочным королем, который также является Пожирателем грехов. Чтобы вытеснить ее, я должен был закончить темницу Дон Мхег, яркой подводной страны грез, управляемой цилиндром в духе лягушки.

В Final Fantasy 14 это не похоже ни на что другое, но вместо того, чтобы сталкиваться с мрачной историей о других областях Сумеречных Носителей, оно заканчивается желанной отсрочкой, увенчанной изнурительной битвой против самой сказочного короля. Shadowbringers продолжает наследие FF14 для поразительной музыки и ярких эффектов заклинаний, которые делают каждого босса незабываемым и захватывающим.

Если есть какая-то область, с которой борется Final Fantasy 14, то это баланс работы и дизайна. Носители теней переделывали почти каждую работу, обрезая старые способности, а также добавляя некоторые новые. Эти задания улучшают большинство наносящих урон заданий, но как Белый Маг разочаровывает, что некоторые из моих любимых заклинаний убраны и заменены новой системой исцеления, которая не добавляет сложности в бою. Вместо этого я просто жду, пока метр медленно заполнится, чтобы я мог разыграть соответствующее заклинание.

Это не значит, что сражение в Shadowbringers не весело. Новые рейдовые боссы Shadowbringers по-прежнему являются лучшими из любой MMO — они требуют отличной координации команды и обеспечивают взрывное зрелище, которое делает каждый бой напряженным и захватывающим.

С тех пор как Final Fantasy 14 возобновилась шесть лет назад, Square Enix также поддерживала хороший темп серьезных обновлений каждые три или четыре месяца. Предполагая, что Shadowbringers продолжает этот шаблон, я рад видеть, куда он пойдет дальше. Но его главная история уже настолько хороша, что Shadowbringers стоит сыграть, даже если у вас нет намерения сотнями и более часов шлифовать рейдовых боссов для выпадения добычи. Final Fantasy 14 по праву считается одной из лучших игр серии, но Shadowbringers поднимает ее еще дальше, рассказывая мрачную и душевную историю, щедро вознаграждающую инвестиции, вложенные его самыми хардкорными фанатами.

Paladin (Gladiator)

Paladin, который в конечном итоге превращается в Gladiator – это наш первый танк. Он неплохо подойдет в качестве стартового класса для новичков, потому что на ранних уровнях им довольно легко играть, с его простой базовой ротацией скиллов.

В качестве оружия он использует меч и щит, и является наиболее традиционным танком в мире Final Fantasy. То есть, обладает большим количеством защитных умений и с прокачкой овладевает разнообразной святой магией, что соответствует его роли паладина.

Стоит отметить, что роль танка всегда востребована, это означает то, что вы будете получать дополнительные бонусы за прохождение группового контента, а вместе с тем и самое короткое время ожидания в очереди в различные подземелья.

Это отличный выбор для тех, кто хочет начать играть танком в Final Fantasy IX.

Bard Reworks for Shadowbringers

The most striking change that Shadowbringers brought to the Bard class is the reworks to their most basic attacks – Heavy Shot and Straight Shot. Heavy Shot used to increase Straight Shot’s critical hot chance, and Straight Shot used to be a more powerful basic attack that added a 10% buff to the critical chance.

Now, they’ve streamlined it so that using Heavy Shot simply gives you a 20-35% chance to use Straight shot. If you’re not too pleased with this, there’s an upside – both of these skills do considerably more damage with the new patch, especially when your character reaches Level 70 and your Straight Shot skill is permanently transformed into Refulgent Arrow, which has a potency of 340 at the base.

The Shadowbringers rework focused on adding raw damage for Bards, at the cost of the class’s signature crit buffs. Additionally, the total reliance on random chance to be able to use Straight Shot, arguably the Bard’s most powerful basic skill, makes the Bard more similar to classes like the Dancer and the Machinist. Don’t worry – Heavy Shot isn’t the only ability that you can use to trigger Straight Shot anymore. You can use Barrage (which already triples the number of times one of your weapon skills can strike) to trigger it manually.

Bards also received a buff to their Battle Voice ability that increases the entire party’s chance of landing a Direct Hit. Army’s Paeon, which previously was a bit lacklustre, can now overlap with more utilitarian songs for a more efficient effect.

As an added bonus, the Bard now has a new Job Gauge for an ability called Soul Voice. The more you play songs and deal damage, the more Soul Voice you gain. The amount of ‘Soul Voice’ you have directly impacts how powerful your Ultimate attack, Apex Arrow, will be.

For Bard veterans, the bottom line is this: the playstyle is essentially the same, but you can build up to powerful attacks and are capable of dealing more damage on a reliable level.

8 самураев

Что-то не так с Самураем. Раньше это был эквивалент ближнего боя Черного Мага, так называемый «эгоистичный ДПС». У самураев нулевая полезность, но с таким огромным потенциалом нанесения урона никто не возражает. Что касается Теней, Самурай чувствует себя странно слабым.

Некоторые из новых завершающих ходов являются долгожданными дополнениями, особенно в отношении одиночных целей, и заполнение датчика Кенки теперь стало проще. Тем не менее, новый навык Шоха связан с механикой медитации, что затрудняет его применение даже в лучших боевых условиях. Мы еще не слышали о каких-либо изменениях в Самурае, но, похоже, это могло бы выиграть от повышения потенции.

10 Монах

В то время как другие классы были хорошо оптимизированы в 5.0, Монах все еще чувствует себя излишне сложным. Вместо простой комбинации 1-2-3, Монах использует ряд умений, которые могут быть объединены в несколько разных порядков. Кроме того, чтобы получить максимальную отдачу от его ДПС, определенные навыки должны выполняться с тыла цели, а другие — со стороны.

Запоминание всех этих комбинаций и требований к направленности, в то время как активный урон монаха и активация дебаффа с течением времени активны — настоящая головная боль. У него может быть высокий урон и некоторая полезная полезность, но Монах всегда был немного скучным, и играть в его нынешнем состоянии просто не очень весело.

Where to find Thavnairian Scalepowder

When it comes to making a second Resistance weapon relic, you’ll need to obtain your own Thavnairian Scalepowder. This part falls more in line with traditional relic steps, requiring you to obtain and spend a decent amount of Poetics. You get these from almost any serious activity these days, so you shouldn’t ever have to work especially hard to get enough for Thavnairian Scalepowder.

Once you have 1,000 Poetics, head to Auriana in Revenant’s Toll or Hismena over at Idyllshire to exchange your tomestones for the required amount of Thavnairian Scalepowder.

Editors’ Recommendations

  • The best Final Fantasy games, ranked from best to worst

  • PS5 tips and tricks: how to get the most out of your new Playstation

  • The best games like Final Fantasy

  • Final Fantasy 7 Ever Crisis: release date speculation, trailers, gameplay, and more

  • Final Fantasy 7 Rebirth: Release date, trailers, gameplay, and more

Bard Tips – FF14 Shadowbringers Guide

  • Deal damage over time. This might be obvious, but it’s doubly important on the Bard compared to other Jobs in FF14. You need to deal your damage over time. The abilities Windbite and Venomous Bite don’t just deal damage, after all. They also have a chance to power up your Job gauge Repertoire with every tick. This is one of the true sources of your damage on Bard.
  • Always shoot your Straight Shot. Old school Bard players may be used to spamming Heavy Shot over and over again, hoping to boost their next Straight Shot. That is no longer a concern. Straight Shot Ready is a buff applied by a variety of different attacks, and should always be expended on Straight Shot (or Refulgent Arrow when it upgrades). Since you’re going to use a ton of attacks that can proc Straight Shot anyway, you want to make sure you get your powerful attack out ASAP — before automatically fishing for more just by playing.
  • Barrage is meant for Straight Shot, too. There’s a reason Barrage now automatically prepares Straight Shot and Refulgent Arrow. It’s what everybody wants to use it for! You can technically burn this triple shot on many different moves, but there isn’t much point. It doesn’t triple the bonus effects of those moves. So you might as well put it on your dearest damage dealer.

Clearing Castrum Lacus Litore

Castrum thankfully has gotten a lot easier to queue into thanks to the 5.45 hotfix and 5.55, your only challenge will be simply getting it to spawn and getting into the limited 48 slots!

Check out the Castrum Lacus Litore guide.

Rewards in Castrum Lacus Litore

  • x70 Bozjan Coins guaranteed (+5 for each prisoner rescued up to +30 coins. 100 total for the whole run)
  • x1 Magitek Helldiver F1 minion (potential drop)
  • x3 different Orchestrion rolls (potential drop)
  • x5 Loathsome Memory of the Dying (Guaranteed, if quest Change of Arms is accepted)
  • x1 Garlean Synthetic Fabric (rare drop)
  • A decent amount of exp OR 50x Tomestones of Revelation at Lv. 80

Forgotten Fragments

  • Forgotten Fragment of Superstition
  • Forgotten Fragment of Mastery
  • Forgotten Fragment of Sagacity
  • Forgotten Fragment of Becoming
  • Forgotten Fragment of Transcendence
  • Forgotten Fragment of Caprice

You will get some from saving the prisoners.

Bozjan Runner’s Secrets

  • Bozjan Runner’s Secrets (Head Gear)
  • Bozjan Runner’s Secrets (Body Gear)
  • Bozjan Runner’s Secrets (Hand Gear)
  • Bozjan Runner’s Secrets (Leg Gear)
  • Bozjan Runner’s Secrets (Foot Gear)

These are rare coffer rewards.

Keep in mind a lot of these rewards can be sold on the marketplace, if you don’t want them.

Getting In To Castrum

A few things have changed in patch 5.55, the first thing you need to understand is Castrum Lacus Litore will only spawn in The Bozjan Southern Front as a Critical Engagement, and how often it spawns is tethered to how many Critical Engagements & Skirmishes you clear in the instance (if one isn’t already currently up).

The other is that you don’t need 48, 30, 20 or even 10 people to clear Castrum anymore, thanks to the Echo buff that scales per player missing in the assault, you can clear with almost 8 people potentially! While typically you will want more people as it not only makes things easier, it allows you to save the prisoners for better rewards too, but that is just a bonus objective.

Otherwise all you need to do is simply hit “Register” when it appears and then hit “Commence” when the critical engagement is ready, you can join in with or without a party and reform parties freely inside the instance, so don’t stress about party composition too much!

If the Castrum is starting to be overpopulated in the registration phase and more than 48 people are queued, I would recommend talking to the Resistance Quartermaster and using “Request Priority” for 5 Bozjan Clusters.

This buff will last 60 minutes and will give you priority for any Critical Engagement including Castrum, but keep in mind for the buff to properly work everyone in your party needs to have it active.

Here are some Discord communities who tend to do more organised Castrum runs together as well as Delubrum Reginae (Normal or Savage), and even Dalriada in Zadnor!

For the Crystal Datacenter

This one is pretty neat to run with, they offer voice chats and organisation to guide you along with and they even farm the random hunts in the field before Castrum pops, Skirmishes & Critical Engagements (sometimes cluster farming too).

To join their runs simply read through #welcome to get started, if you want to que for Castrum scroll down to the “Castrum Group Finding” go to #lfg-castrum and type d, h or t (can queue multiple at once).

For the Aether Datacenter

From memory when I was on Aether this Discord was handy for Baldesion Arsenal, I know they do Bozjan runs and they probably handle those quite fine there too, the Discord should be pretty easy to go through.

Rogue (Ninja)

При достижении любым классом 10 уровня вам откроется возможность менять классы, а заодно станет доступен квест на открытие Rogue. Этот квест находится в одном из стартовых городов – в Limsa Lominsa.

Если вы хотите начать играть за ниндзя, то выбирайте стартовый класс, который начинает свой путь именно в Limsa Lominsa.

В первую очередь, Rogue – ДПС ближнего боя, использующий кинжалы в качестве оружия. В группе он приносит немало полезных вещей. Например, таких как увеличение входящего урона по врагу. Так же, как и у других бойцов ближнего боя, у него имеется несколько позиционных атак. С прокачкой уровня ему откроются мудры – символы, комбинация которых будет открывать доступ ко всяким сильным приемам.

В общем, если вы любитель ниндзя и наруто – выбор очевиден.

Теперь мы перейдем к классам, которые стали доступны с выходом обновления Heavensward. Для того, чтобы их открыть, нужно не только обладать дополнением, но и пройти актуальные для этого DLC сюжетные квесты. Поэтому, вам может потребоваться некоторое время, перед тем, как вы до них доберетесь.

2 черный маг

Чернокнижник, эквивалентный самураю, — единственный магический класс ДПС, который не может усиливать, лечить или воскрешать товарищей по команде. Однако, хотя его коллега в ближнем бою, кажется, томится, черный маг теперь на голову выше остальных с точки зрения грубого урона.

Вращение Черного Мага, которое вращается вокруг его енохианской механики, теперь более щадящее благодаря нескольким полезным дополнениям к его инструментарию. Добавьте новые сверхпотенциальные заклинания, такие как Despair и Xenoglossy, которые, соответственно, являются версиями Flare и Foul для одной цели, и вы получите ходячую, говорящую турель, способную уничтожать все на своем пути.

Step 1: How to make Resistance weapons

These are the weapons with 485 item level and they were released in patch 5.25.

To get your first weapon:

  1. Complete the “Shadowbringers” main scenario quest.
  2. Complete the side quest “The City of Lost Angels.”
  3. Complete the quests “Hail to the Queen,” “Path to the Past,” “The Bozja Incident,” and “Fire in the Forge.”

For every other weapon after this, complete the quest “Resistance is (Not) Futile” as the job you want the weapon for. You need to turn in four Thavnairian Scalepowders to Zlatan. These are purchasable from the Tomestone NPC vendors, like Auriana in Revenant’s Toll and Hismena in Idyllshire, for 250 Allagan Tomestones of Poetics each.

Основы барда

Бард предлагает динамичный и отзывчивый стиль игры. У вас есть доступ к некоторым мощным способностям вне GCD (глобальное время восстановления) и специальным способностям, которые включают в себя слияние магии и музыки для создания некоторых интересных эффектов. Барды’ Набор инструментов включает мощные способности, большой урон с течением времени (DoT) и множество различных процессов, которые имеют процентный шанс срабатывания. Бард в меньшей степени основан на ротации и больше сосредоточен на использовании ваших способностей с наибольшим уроном в подходящий момент (и когда ваши процессы совпадают).

Профессия Механик — Bard Gauges

Основная механика работы Барда вращается вокруг Song Gauge. Эта шкала будет становиться все более сложной по мере повышения вашего уровня. Ваш первый опыт работы с Song Gauge будет связан с тремя разными песнями: «Баллада о маге», Армейский пэон и Менуэт странника. Вы начнете разблокировать эти песни на уровне 30, а все три — на уровне 52.

Теперь, когда вы знаете о песнях, следующим шагом будет изучение «Репертуара» проц. Репертуар имеет 80-процентный шанс активироваться каждые три секунды, пока песня активна (кроме последних трех секунд). Repertoire делает разные вещи в зависимости от того, какая песня у вас активна.

  • В Mage’s Ballad процесс Repertoire уменьшит время повторного применения Bloodletter или Rain of Death.
  • В Army’s Paeon процесс Repertoire уменьшит время произнесения и повторного применения ваших умений оружия. > и ваши заклинания, а также уменьшит задержку между автоатаками.
  • В Менуэте Странника Репертуар позволит вам использовать способность Идеальный голос. Репертуар может дать вам максимум три заряда — чем больше у вас зарядов, тем больше урона наносит Идеальный голос.

Идеальный голос можно использовать только в Менуэте Странника.

Измеритель души и Кода

Следующее понятие, о котором нужно узнать, — это Измеритель души.. Это полоса под текущей активной песней (вы можете увидеть ее на картинке выше). Вы получаете пять, добавленных к Soul Gauge каждый раз, когда срабатывает Repertoire. Затем вы тратите накопленный Soul Gauge на способность Apex Arrow — чем больше у вас Soul Gauge (80 или выше), тем больше силы получает Apex Arrow. Вы получите доступ к Soul Gauge на 80-м уровне.

На уровне 90 вы разблокируете последнюю часть механики работы. Вы получаете один стек Coda каждый раз, когда поете одну из трех доступных песен. Существует три типа Coda — Кода Армии, Кода Мага и Кода Странника. Вы тратите Coda на Radiant Finale, который увеличивает урон товарищей по команде в зависимости от количества потраченной Coda — максимум до 3.

Важно отметить, что песни, Soul Gauge и Coda вводятся постепенно по мере повышения вашего уровня. Большинство дел имеют довольно сложную механику, но она никогда не бросается на вас сразу

What are the lyrics in the Shadowbringers trailer song?

A lot of you have wondered about the words spoken during the Shadowbringers theme.

Well, wonder no longer. In a recent blog on the official FINAL FANTASY XIV Online Lodestone website, Bayohne from the North American community team posted the full lyrics to the song. We’re not going to write them all out here, because it’s pretty long, but here’s an excerpt:

One brings shadow, one brings light

Two-toned echoes tumbling through time

Threescore wasted, ten cast aside

Four-fold knowing, no end in sight

One brings shadow, one brings light

One dark future no one survives

On their shadows, away we fly

They’re packed with meaning — when you’ve played Shadowbringers, you’ll definitely have an ‘ahhhh — I get it!’ moment.

You can read the full lyrics here:

See full Shadowbringers lyrics

Can I play FINAL FANTASY XIV: Shadowbringers for free?

You’ll need to have bought the Shadowbringers expansion and have an active FINAL FANTASY XIV Online subscription to play the game.

That said, you can certainly get a taster of the base game for free! There’s a free trial that lets you take A Realm Reborn for a spin. It lets play through the scenario quests and try out all the original jobs up to level 35.

Then, if you like the game, you can either get the FINAL FANTASY XIV Online Starter Edition, which lets you pay a one-off fee and play through the A Realm Reborn scenario and take all jobs to level 50, or the Complete Edition, which gives you all expansions including Shadowbringers.

  • Get Free Trial
  • Get Starter Edition
  • Get Complete Edition

Bozjan Cluster Farming

What Is It?

Basically, with a party you will split up into different areas of the Bozjan Southern Front and farm several packs of mobs, as regardless of whether you hit a mob or not, as long as any party member hits a mob in the Southern Front, everyone in the party will get a drop by chance.

It gets better when you have more and more parties farming together as it also doesn’t matter whether another player outside of your party pulled first or has aggro or got the last hit, it’s as long as someone in your party tagged it at least once.

So we put this knowledge to use and scatter into several parts of the map to farm multiple mob packs at once, with several parties in these groups.

Why Do I want To Do It?

Because not only are you going to make lots of Bozjan Clusters which can be traded in for various rewards, the open world mobs will drop you more than enough candies- I mean memories, in such a short span of time. This is straight up the FASTEST way to farm the “Tortured”, “Sorrowful”, “Harrowing” & “Bitter” memories.

So how do I do it?

Well for the short explanation you will want to gather some parties probably in party finder or just type “lf cluster farm party” in shout chat while in Bozja, and start pulling packs of Garlean mobs and burn with healers/dps, it’s as simple as that.

For a more efficient and in depth guide that I recommend taking a read through, please read through this document by Seliph Stride (Tehps#0751)!

Bard Role – FF14 Shadowbringers Guide

The Bard is far and away one of the more complex damage-dealing classes in FF14. They’re a ranged physical DPS Job — just like the Dancer and Machinist. That also makes them a relatively rare sub-type. Ranged physical classes don’t have to worry about “cast times,” which force them to stand still while charging attacks. As a result, the Bard can deal damage more consistently than nearly any other Job in FF14 (especially when you deal with endgame bosses and their constant AoE attacks). But these classes also tend to have lower raw numbers than, say, a Black Mage.

Less directly, Bards suffer from how common DPS players are in FF14. A Bard can’t often get “Hero in Need” XP and gil bonuses by participating in daily roulettes — except sometimes in Alliance Raids. This makes Bards (and any other DPS for that matter) somewhat harder to level up than tank Jobs and healers in Final Fantasy. On the upside, they’re a lot simpler to play than either of the other two roles.

Ifrit

Ifrit’s Landing – No name for this, but Ifrit will land wherever Garuda left. As soon as you see the distance AoE marker appear, get as far away from it as you can before he appears.Hands of Flame – Tankbuster.

People need to run into the Hands of Hell tethers to pull them away from the target, and the rest of the party needs to not be in the way of the resulting attack.

Hands of Hell – Ifrit creates three tethers to one player. Others need to run into these tethers to pick them up and then spread out. When the cast finishes, Ifrit clones will dash to each of those players, hitting anyone in the way.Instant Incineration – One tank gets targeted with this. Ideally, the other tank should stack with them to avoid the stun (as with Air Bump) before Eruption goes off. This may not be essential: I’ve seen tanks launched into the air by this, and I’ve seen solo tanks just walk it off.Eruption – Massive ground-targeted AoEs. Move out of the way.Strike Spark – Ifrit spawns bombs around the sides of the arena.Hot Foot – Ifrit will kick one of the bombs into the center of the arena. Stack up on Ifrit to avoid all of the bomb explosions.Inferno Howl – Party-wide AoE.

Ifrit is arguably less complex than Garuda. The only initially tricky mechanic is splitting the tethers and making sure Ifrit’s dash doesn’t smack the whole party. The other thing that might catch players off guard is the method of avoiding the bombs, but as long as you remember to stack on Ifrit for that you should be fine.

Once his health has dropped to about 75%, Ifrit will throw a strop and call in Garuda to help out.

Рейтинг
( Пока оценок нет )
Editor
Editor/ автор статьи

Давно интересуюсь темой. Мне нравится писать о том, в чём разбираюсь.

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Game Store
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: